Wat kies jij? Snel resultaat of een duurzaam resultaat?
- Karin

- May 29, 2024
- 2 min read
Ze komen op LinkedIn regelmatig voorbij: posts of hacks om snel resultaten te behalen. Het leidt op dat moment misschien tot veel likes en reacties. Maar wat doet het op de langere termijn? Bouw je hiermee ook echt aan een relatie met je (potentiële) klant? En vind je zo de juiste klanten?
Om de effecten van je content ook op de langere termijn terug te zien, is een goed doordachte contentmarketingstrategie met een uitgewerkt contentmarketingplan onmisbaar.
Een contentmarketingplan levert jou de volgende vijf voordelen op:
1. Je creëert intern en extern eenheid, duidelijkheid en consistentie in je communicatie-uitingen. Een belangrijk aspect voor het opbouwen van herkenbaarheid (awareness) bij het publiek.
2. Door waardevolle kennis en tips te delen, help je je doelgroep op weg en je (potentiële) klanten leren je kennen als een specialist in je vakgebied. Zo profileer je jezelf als een thought leader, als een autoriteit op een bepaald gebied. De kans is groot dat ze voor jou kiezen wanneer ze behoefte hebben aan advies of een dienst.
3. Je naamsbekendheid wordt vergroot. Een effectieve contentmarketingstrategie kan helpen om je merk onder de aandacht te brengen bij een breder publiek en zo de naamsbekendheid te vergroten.
4. Met het gebruik van goede sleutelwoorden en het delen van relevante content, kun je de vindbaarheid van je website in zoekmachines verbeteren en meer verkeer naar je website leiden.
5. Het aantal leads en conversies op je website neem toe. Het uiteindelijke doel van contentmarketing is vaak het genereren van leads en het stimuleren van conversies. Door waardevolle content te delen die aansluit bij de behoeften van je doelgroep, kun je het aantal leads en conversies op je website vergroten.
💡Heb je specifieke vragen of wil je meer weten? Neem dan gerust contact met mij op en stuur een PM 👉☕🍵




Comments