top of page

Duurzaamheidsrapport: verplichting of kans?

  • Writer: Karin
    Karin
  • May 29, 2024
  • 1 min read

🌿 Is jouw bedrijf voorbereid op de volgende stap in duurzaamheid? Vanaf 1 januari 2024 is de duurzaamheidsrapportage (CSRD) verplicht voor veel grote bedrijven. In een CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) beschrijf je hoe duurzaam en maatschappelijk verantwoord je bedrijf onderneemt. In de komende jaren wordt de rapportage ook voor kleinere bedrijven verplicht gesteld. Maar waar staat jouw bedrijf? Het is slim om hier nu alvast mee te starten. 


Lees op de website van de KvK of de CSRD voor jouw bedrijf al verplicht is en wat dit voor je betekent. Bijvoorbeeld als je samenwerkt met andere partijen of leveranciers die al wél moeten voldoen aan de nieuwe richtlijn.


🌍 Maar hoe kom je tot een duidelijk en transparant duurzaamheidsverslag? En hoe communiceer je de duurzame initiatieven binnen en buiten je organisatie? Of is het juist tijd om duurzame initiatieven te gaan ontwikkelen? Voldoe ik als leverancier nog aan de eisen op dit vlak? Deze en andere vragen spelen momenteel bij veel organisaties. Door het inzetten van de juiste marketing- en communicatiestrategie zet je duurzaamheid en deze verplichte duurzaamheidsrapportage om tot mooie kansen voor je bedrijf.


💡Hoe denk jij over de duurzaamheidsrapportage? Zie je het als verplichting of juist als kans voor de wereld en je bedrijf? Laat het me weten in de comments👇


En, wil je hier graag eens over sparren, dan weet je me te vinden! 🤙 ☕🍵



ree


Comments


bottom of page